Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:

Van papier naar digitaal portfolio

Met een kindportfolio als leerlingvolgsysteem kunnen leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen, doelen stellen en feedback krijgen op hun werk.
80 KB

Leerlingevaluatie talentgerichte leeractiviteiten

Voorbeeld van een vragenlijst voor leerlingen met als doel leeractiviteiten binnen een talentenprogramma te evalueren.
Redactie SLO
1147
102 KB

Beoordeling: kernvragen en voorbeeldinstrumenten

Met deze kernvragen kunt u komen tot een zinvolle beoordeling van leeractiviteiten.
Redactie SLO
877
71 KB

Stappenplan leeractiviteiten ontwikkelen

Met behulp van dit stappenplan en verschillende formats kunt leeractiviteiten ontwikkelen.
Redactie SLO
457
81 KB

Checklist criteria voor uitdagend aanbod havo-vwo

Het evalueren/beoordelen van het lesmateriaal op basis van vooraf vastgestelde criteria, om zodoende eventuele verbeteringen door te voeren.
Redactie SLO
296
56 KB

Format beleidsplan talentontwikkeling havo-vwo

In het format beleidsplan kunt u kort en bondig het beleidsplan talentontwikkeling formuleren
Redactie SLO
229
54 KB

Format projectplan talentontwikkeling havo-vwo

Met het format kunt u een projectplan voor talentontwikkeling opstallen.
Redactie SLO
468

Reflectiekaarten 21ste eeuwse vaardigheden

Op het Almeers Talentenlab maken wij gebruik van formatieve evaluaties. Hiervoor hebben wij ondermeer rubrics ontwikkeld, zodat leerlingen zelf inzicht krijgen in hun kwaliteiten en ze leren wat hun volgende stap is. Zeer goed te gebruiken in combinatie m
607 KB

Werkblad 'Dubbel bijzonder'

Hulpmiddel om de ondersteunings- en ontwikkelingsbehoeften van o.a. 'dubbel bijzondere' leerlingen in kaart te brengen op verschillende aandachtsgebieden vanuit een handelingserichte werkwijze (HGW).
Redactie SLO
2333
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties