Hulpmiddelen

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

Sorteer op:
1 MB

Hoe kun je talentontwikkeling stimuleren?

Hulpmiddel om met betrokkenen (leerlingen, leraren, schoolleiding en bestuur) in gesprek te gaan over talentontwikkeling: hoe blijf je in ontwikkeling, welke doelen en activiteiten streef je na, waar sta je nu, wat heb je nodig en wat wil je bereiken?
Redactie SLO
211
222 KB

Uitwerking uitdagend gedifferentieerd vakonderwijs

In deze voorbeeldles zijn principes en hulpmiddelen uit de publicatie "Uitdagend gedifferentieerd vakonderwijs" uitgewerkt.
Redactie SLO
65
332 KB

Talenten van jonge kinderen zien en begeleiden

Hulpmiddel om met leerlingen en andere betrokkenen in de begeleiding van talentvolle en begaafde leerlingen in gesprek te gaan over het zien en begeleiden van talenten van jonge kinderen.
Redactie SLO
6115
137 KB

kleedje executieve functies (vragen)

Voor het bevorderen van bewustzijn bij leerlingen rond executieve functies en voor het verder ontwikkelen van executieve vaardigheden, heeft slo drie kleedjes ontwikkeld. Je kunt de kleedjes op verschillende manieren inzetten.
Redactie SLO
1204
95 KB

kleedje executieve functies (beschrijving)

Voor het bevorderen van bewustzijn bij leerlingen rond executieve functies en voor het verder ontwikkelen van executieve vaardigheden, heeft slo drie kleedjes ontwikkeld. Je kunt de kleedjes op verschillende manieren inzetten.
Redactie SLO
816
574 KB

kleedje executieve functies (woorden)

Voor het bevorderen van bewustzijn bij leerlingen rond executieve functies en voor het verder ontwikkelen van executieve vaardigheden, heeft slo drie kleedjes ontwikkeld. Je kunt de kleedjes op verschillende manieren inzetten.
Redactie SLO
696
349 KB

ZijnsWijzers

De ZijnsWijzers geven op een speelse manier inzicht in de ; zijnskant’ van hoogbegaafden. Deze werkvorm helpt gedrag begrijpen en bespreken. Met de giraf ZiWi als boegbeeld: een groot hart, sterk en kwetsbaar tegelijk.

Van papier naar digitaal portfolio

Met een kindportfolio als leerlingvolgsysteem kunnen leerlingen hun eigen ontwikkeling volgen, doelen stellen en feedback krijgen op hun werk.
80 KB

Leerlingevaluatie talentgerichte leeractiviteiten

Voorbeeld van een vragenlijst voor leerlingen met als doel leeractiviteiten binnen een talentenprogramma te evalueren.
Redactie SLO
1635
HomeOnderwijsThema'sProfessionalsScholen & Organisaties