Inloggen?

Inloggen Help

Publicaties

Hieronder vindt u een overzicht van dit type bijdrage. U kunt bij de weergave de volgorde van sorteren aanpassen, of gerichter zoeken door te filteren in het zoekmenu in de rechterkolom.

    Hoe volgen we talentontwikkeling optimaal?

    Vanuit mijn rol als leerkracht en kwartiermaker van het Regionale Talentnetwerk (Regio Utrecht en West Gelderland ) constateerde ik dat er binnen het basisonderwijs een groeiende behoefte is om de brede talentontwikkeling in beeld te brengen.

    1707
    Geplaatst door Astrid Timmermans

    Recht doen aan verschillen is maatwerk

    Hoe manifesteert maatwerk zich in beleid en praktijk, wat zijn recente ontwikkelingen en wat zijn de curriculaire uitdagingen op het terrein van maatwerk? Daarover gaat dit hoofdstuk uit de Curriculumspiegel 2017 (SLO)

    3045
    Geplaatst door Redactie SLO

    Uitdagend en functioneel taalonderwijs

    Taalonderwijs kan veel rijker en betekenisvoller dan de meeste scholen nu gewend zijn. Er ligt een te sterke nadruk op schriftelijke taal, waarbij de opdrachten in de werkboeken grotendeels gesloten zijn, want er moet een antwoordenboek bij passen. Hierdo

    3232
    Geplaatst door Dolf Janson

    Sportieve leerlingen in de bovenbouw van vmbo-bb/k

    sportieve-leerlingen-in-de-bovenbouw-van-vmbo-bb-kb.pdf

    De publicatie beschrijft drie varianten waarmee scholen de talenten van sportieve basis- en kaderleerlingen verder kunnen helpen ontplooien en hen voor kunnen bereiden op vervolgstudie en beroep.

    1549
    Geplaatst door Redactie SLO

    Uitdagend gedifferentieerd vakonderwijs

    uitdagendgedifferentieerdvakonderwijsdef.pdf

    Een praktische toolkit waarmee je je onderwijsrepertoire van gedifferentieerd uitdagende lessen bijna eindeloos kan uitbreiden. Daarbij bouw je stapsgewijs voort op wat je wil en al kan, zodat je in flow blijft en controleverlies en verveling voorkomt.

    5989
    Geplaatst door Redactie SLO

    Talentontwikkeling: een schoolportret

    Talentpraktijk OBS Pieter van Thuyl Talentenschool.pdf

    Praktijkvoorbeeld van OBS Pieter van Thuyl, een talentenschool. Laat je inspireren door hun werkwijze om talentontwikkeling vorm te geven op een manier die past bij je school.

    2735
    Geplaatst door Nienke Bouwman

    Voortgangsrapportage 'Plan van Aanpak Toptalenten'

    Kamerbrief van Staatssecretaris Dekker met de voortgangsrapportage over het Plan van Aanpak Toptalenten 2014-2018.

    1281
    Geplaatst door Redactie SLO

    Vak(ken) afronden op een hoger niveau

    Om talenten van vmbo-leerlingen optimaal te benutten kunnen één of meerdere vakken op een hoger niveau afgerond worden. De publicatie Vak(ken) afronden op een hoger niveau biedt hiertoe een beknopte en praktische handreiking voor (vak)leerkrachten, school

    3008
    Geplaatst door Redactie SLO

    Regionale good practices

    De kwartiermakers Overijssel & Oost-Gelderland geven met deze publicatie een inzicht in 15 good practices binnen onze regio.
    Zij geven op verschillende wijze invulling aan talentontwikkeling : van ondernemend talent tot cognitief toptalent en van creat

    Meer mogelijkheden voor versneld en verrijkt vwo

    Informatie over de beleidsregel waarmee meer ruimte wordt gecreëerd om de schoolloopbaan van toptalenten flexibeler in te richten.

    3016
    Geplaatst door Redactie SLO
Organisatie: Psm-onderwijsadvies & Kwartiermaker Talentontwikkeling Overijssel & Oost Gelderland
Functie: Kwartiermaker Toptalenten Overijssel & Oost-Gelderland; projectleider KWTO; zelfstandig onderwijsadviseur
Organisatie: JansonAdvies
Functie: expert tbv ontwikkeling taal/spelling- en reken-inhouden - verbonden met de thema's
Organisatie: IJsselgroep ED
Functie: Trajectbegeleider bij implementatieprocessen op scholen, kwartiermaker talentnetwerk Groningen - Drenthe
Organisatie: Platform Bèta Techniek
Functie: Coördinator begaafdheid / talentontwikkeling, Beleidsmedewerker, Opleider/trainer, Uitgever, Kwartierkmaker Toptalenten Regio Utrecht West-Gelderland